2016/03/30

Zabydlujeme / Minimalistický obývák v Nordic stylu

Bydlet v minimalistickém interiéru ještě nemusí nutně znamenat, že takové bydlení je chladné, přehnaně vážné či snad přísně sterilní. Jsem poměrně organizovaný a praktický člověk. V bydlení mám ráda čisté a geometrické linie, vzdušnost, nadčasovost ale zároveň funkčnost. A snažila jsem se s tím vším přistupovat i při zařizování našeho domu a samozřejmě i u dekorování pro Nordic Day. Když jsem obdržela zadání článku "minimalistický obývák", věděla jsem, že se nebudu muset do ničeho přemlouvat, že se prostě budu cítit jako ryba ve vodě.

Pro focení jsem za sebe vybrala ty NEJ kousky. Kousky, co pro mě něco znamenají, něco mi připomínají, nebo se mi prostě jen líbí. Těšila jsem se na to, jak bude vypadat obývací pokoj s kobercem, o kterém mám
do budoucna určité představy - ideálně pratelný, světle šedé barvy, s nějakým trendy vzorem. Tohle vše splňuje bavlněný koberec Dots od Bloomingville. Třešinkou na dortu bylo už jen to, že k nám opravdu úžasně zapadl!

Co u nás na pohovce nesmí chybět, je kvalitní deka či pléd k večernímu zachumlání. Elegantní vlněná deka Tint Grey od Normann Copenhagen z novozélandské ovčí vlny je na omak hodně příjemná, takže vám na 100 % zaručí příjemné večery. Pokud by v létě moc hřála, můžete ji jednoduše využít třeba jako přehoz přes postel a vytáhnout ji zase až o sychravých podzimních dnech. A protože mám moc ráda vlnu, tak obývák zútulnil ještě minimalistický vlněný polštář Square cushion od OYOY. Bavlněný polštář Confetti Black&White rovněž 
od OYOY evokující rozházené konfety má s vlněným polštářem společnou jednu věc - jsou oboustranné. Tohle mě na nich totiž neuvěřitelně baví! Takže můžete polštáře aranžovat podle Vaší nálady.

Konferenční stolky od HAY mám rovnou dva. Stále mění svá stanoviště a mně díky nim obývák jen tak nezevšední.




Vzpomínám, když jsem poprvé viděla kultovní snímek Pulp Fiction s Umou Thurman. Měla jsem oči navrch hlavy, zatajený dech a byla jsem jí totálně okouzlená. Okouzlená jsem byla i zpracováním Mii Wallace Rubenem Irelandem. Grafický plakát Mrs Mia Wallace jsem doplnila grafickým plakátem Minimalism od Šárky Ouřadníkové. Typografické plakáty patří mezi mé oblíbené a když ještě slovem či větou vystihnou Vaši myšlenku, životní postoj či momentální náladu, pak už je to jen přidanou hodnotou takového obrazu.



Tvorba Lucie Kaas je hravá, zábavná a originální a Vy jste měli možnost se o ní dočíst více v článku o kokeshi panenkách. Ona však "umí" i jiné krásné věci. Při pohledu na dřevěnou figurku ptáčka Sparrow má dětská duše zaplesá. Dřevěné retro hračky vídám ve skandinávských interiérech poměrně často. Nejenže se za nimi vždy ukrývá nejeden krásný příběh, ale hlavně tak trochu odlehčí někdy až moc vážně vyhlížejícímu interiéru.

Větší úložný košík Wire white od Madam Stoltz krásně pojme časopisy a jiné tiskoviny.


Nic nedá lépe vyniknout Vašim šperkům než mramorový tácek Prints od House Doctor se zlatým, geometrickým zdobením.

Pro jednorázové dobití energie mně bohatě postačí domácí jahodový koktejl v porcelánovém hrnečku Upside Down od dánské značky Hübsch se sušenými plody Kustovnice čínské v porcelánové misce Matt black. Pokud by však Váš koktejl byl málo sladký jako ten můj, stačí přisladit kandovaným cukrem, který mám ukrytý v keramické dóze Nature Grey. Ikonický podnos Gran white od Fine little day netřeba představovat.

Těžko se mi loučilo s tak krásnými a kvalitními kousky, obzvláště když vím, že jim to u nás opravdu slušelo ;-).

Přeji Vám krásné předjarní dny. Za Nordic Day se s Vámi loučí Katka

2 komentáře:

  1. Moc pěkné, Katko! Úžasný výběr, líbí se mi hlavně polštářky a koberec!
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo, děkuji za pochvalu. Přiznám se, že toto byli i moji favorité! Hezký den, Katka

      Vymazat

Děkujeme za vaši návštěvu a komentáře! :-)