2016/03/16

Dekorujeme / 3 jarní inspirace se zlatými akcenty



Každý z nás už se jistě těší na příchod jara. Čekání na něj si můžeme zkrátit i v teple domova pomocí různých dekorací. Na Nordic Day se to jimi momentálně jen hemží a já jsem si pro vás připravila rovnou tři tipy, jak některé z nich doma využít. Všechna zákoutí ale budou mít jedno společné. Tím jsou trendy zlaté akcenty, které při dekorování v severském stylu hrají stále velkou roli.


1/ Dolaďte si koutek u pohovky

Na konferenčním či (jako v mém případě) odkládacím stolku u pohovky - místa, kde jako rodina trávíme nejvíce společného času - můžeme vykouzlit jarní náladu jednoduše a tradičně. Kdo by neměl rád natrhané větévky ve váze nebo čerstvé květiny v květináči. Tyto klasické jarní prvky můžeme každý rok obměňovat a pohrát si s detaily, které dají vašemu zátiší osobitost. Já letos neodolala třpytivě zlatým dekorativním vajíčkům Gold glitter a Matte White/ Gold glitter od Bloomingville. Krásně se pak mezi nimi vyjímá křehké skleněné vajíčko s pírkem Black Madam Stoltz.

Miluji něžné jemné jarní květiny a mezi mé oblíbené rozhodně pryskyřník patří. V jednoduchém přírodním obalu na květiny Woods mu to vyloženě svědčí, jeho surové provedení krásu květiny maximálně podtrhuje a navíc je tvořen ze dvou částí. Ta vnitřní, skleněná, může sloužit později i samostatně jako vázička, pokud máte rádi pohled na odhalené kořeny svých rostlin. Květiny jsou krásné i v rámu a Bloomingville nabízí rovnou tři motivy květinových obrázků kombinovaných s trefnými texty v pastelových barvách. Obrázek v rámu It is.. skvěle rozjasní i zeď nad gaučem, který je jinak stroze oděn pouze do černé a bílé kombinace.






Správnou atmosféru pak doplníte vonnou svíčkou - já zbožňuji naše české Meadows v krásném obalu z ručně foukaného skla. K blížícím se Velikonocům neodmyslitelně patří vajíčka a ty nejhezčí z nich si můžete vystavit například ve vtipně provedené misce Plait z dílny House Doctor ve tvaru ošatky.






2/ Rozjasněte si hostinu u jídelního stolu 

Jarní snídaně - třeba ty víkendové, kdy nemusíme tolik spěchat - si můžeme zpříjemnit i hezky nazdobenou tabulí. I ty nejobyčejnější bílé talíře lépe vyniknou na šedém jutovém prostírání od Bloomingville a přepychovou tečkou pak je k takové kombinaci příbor Brass finish ve zlatém provedení. Tato dvojice dá vašemu stolu styl v jakémkoli ročním období a já jsem jí okouzlená čím dál víc. Talíř můžete dozdobit roztomilým hnízdečkem s pírky, který jsem si původně chtěla vyrobit sama, ale tyto jsou tak kouzelné... Akorát se do nich vejde malinké vajíčko ze sady 12ti kusů v krásně vyvedených v pastelových odstínech, vše od Madam Stoltz. Ty jsem také použila do již zmiňované misky House Doctor a doplnila je dekorativním vajíčkem Feather s pírkem v menší velikosti.





V nádherném šedém tónu je i vyvedená kameninová miska Neu Small značky Ferm Living. Moc se mi líbí její geniální glazura v přírodních odstínech a geometricky jednoduchý tvar, který nechybí ani dalším kouskům ze sady tohoto kameninového nádobí.



Drátěná zlatá vejce Gold od Madam Stoltz mě zaujala na první pohled, je to přesně ten případ sezónního doplňku, který může každý rok díky detailům vypadat jinak. Do středního z nich jsem nadekorovala malá vajíčka s pírky. Drátěné vejce s miskou Gold je přímo stvořené pro drobného posla jara, jakým je třeba malá fialka. A prosluněná snídaně může začít :).






3/ Vyrobte si jednoduché DIY s pírky

Pírka jsou v interiérech inspirovaných skandinávským stylem stále častým a oblíbeným motivem, nejen na jaře. Ale v tomto období si jich můžete užít klidně i ve větší míře. A já si tentokrát od Madam Stoltz vybrala nejen z pestré nabídky dekorativních pírek, ale také z jejich nádherného jarního stylingu. Stačí mít při ruce hezký kus dřeva podle svého výběru a nebozez. Tak jednoduché to je. Můžete si vytvořit dekoraci po svém, přizpůsobit si velikost podle velikosti dřeva, vzhled ovlivnit nějakým barevným nátěrem a zvolit si takový počet a styl pírek, jaký jen chcete. Takže každý má svůj vlastní originál. A to je na tom to nejzábavnější!




Já použila - pro mě nyní nejdostupnější - polínko do kamen a do vyvrtaných otvorů nakombinovala svá pštrosí a různě posbíraná pera s nádhernými bažantími pery a peříčky na špejli Dots, které už jsou rovnou připravené k zápichu třeba jen do květináče.




DIY pírka jsem vystavila na komodu vedle televize, takže je mám poměrně často na očích. Jako pěkný podklad pro jejich vyniknutí může sloužit jednoduchá světlá plocha, která se dá vyřešit i otočením obrazu. Nabídne se vám tak hned i další prostor pro vaši kreativitu, protože za rám se dají laškovně zastrkat obrázky, které můžete jednoduše obměňovat podle nálady a potřeby. Mně se k pírkům i k tématu dokonale hodila krásná pohlednice Breathe od Ylvy Skarp. Stále více si zvykám na živé květiny i uvnitř v interiéru, a tak se často poohlížím po různých květináčích a květinových obalech. Tento zlatý prolamovaný zinkový Planters shiny gold je vhodný jak do interiéru, tak později i na terasu. Vybrat si můžete ze tři velikostí a vytvořit si tak i krásně sladěné zákoutí z více kusů.  U mě si v něm lebedí nová vrbička, jemně dozdobená malými závěsnými pírky Dots.






Tak já už jen čekám na čím dál zelenější trávu, voňavější jarní kvítí a hlavně větší porci sluníčka. Doufám, že se vám některé mnou vybrané dekorace líbily a ti z vás, kteří ještě neměli v jarní výzdobě jasno, si ještě stihnete některé z nich na Nordic Day vybrat. Budeme se moc těšit na vaše tvoření a případné vzkazy.

Krásné a zářivé jarní dny vám přeje Martina (MyOneWay) a tým Nordic Day.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za vaši návštěvu a komentáře! :-)