Seznamte se
s dvojicí švédských interiérových designérek Linn Johansson &
Karolinou Gullberg, které spolu pod značkou Kreativitum tvoří od roku 2014
designové a moderní plakáty do vašich domovů. Jejich hravě minimalistickou
kolekci Underground a ochutnávky ze sérií Remember a Hands Up, které nás
všechny ohromně baví, máte nyní možnost zakoupit na našem e-shopu Nordic Day. A
protože věříme, že se o dvojici Kreativitum chcete stejně jako my dozvědět více,
speciálně pro vás a náš blog jsme Linn a Karolinu vyzpovídaly!
Kdy jste se vy dvě potkaly a rozhodly se
spolu pracovat?
Linn: Jsme ve skutečnosti švagrové,
takže jsme se poprvé potkaly před víc jak deseti lety, když se Karolina
seznámila s mým bratrem. Poté, co jsme před rokem dokončily naše studia
interiérového designu (který jsme studovaly společně), jsme se rozhodly spolu
dělat něco kreativního.
Obě dvě jste tedy interiérové designérky.
Co vás přimělo k tomu začít dělat plakáty?
Karolina: V té době jsme měly obě
nové domovy a také problém s nalezením těch správných plakátů a umění do
našich prázdných rámů. Tak to všechno začalo – problém jsme vyřešily vytvořením
našich vlastních plakátů!
Berlin, Paris, New York, Stockholm |
Kde čerpáte inspiraci?
Obě milujeme
cestování! Myšlenka kolekce „Underground“ vznikla na základě všech výletů,
které jsme společně podnikly. „Hands Up“ kolekce je zábavná a hravá. Nápad
vzešel z nedostatku (podle našeho názoru) vtipných, ale zároveň i
stylových plakátů. „Remember“ je naše nejnovější série. Chtěly jsme zdůraznit
velké trendy, hudbu, umělce, filmy atd. z minulých dekád, protože to je
něco, o čem všichni mluvíme: „Pamatuješ, jak jsme tehdy…“.
Moc se mi líbí, jak zdůrazňujete vizuální
stránku něčeho „praktického“, jako je například mapa metra. Myslíte, že tenhle
postup zopakujete i ve své budoucí práci?
Rozhodně! Chceme
dělat plakáty, ke kterým budou mít lidé vztah a o kterých svým způsobem něco
vědí. A myslíme si, že naši zákazníci mají vztah minimálně k jednomu z
měst, které jsme přenesly na plakát, což je důvod, proč se kolekce
„Underground“ stala naší nejúspěšnější. Možná bude naše příští kolekce „Mapy
městských autobusů“, haha.
Plakáty the 90', Rock On, F*ck Off, the 80' |
Která z vašich kolekcí je vaše
nejoblíbenější a proč?
Těžká otázka.
Ale obě řekneme kolekce „Underground“. Momentálně pracujeme na naší úplně první
kolekci pro děti, „Kreativitum KIDS“. Jsme na ni tak pyšné, že už se nemůžeme
dočkat, až ji ukážeme světu!
Vaše práce je zejména černobílá – proč
myslíte, že má tato kombinace takovou sílu?
Je jednodušší
udělat si vztah k black&white
umění, protože vypadá skvěle v jakémkoliv interiéru. Pokud máte velmi
barevný domov, black&white
obrázky interiér zklidní. Navíc můžete takové plakáty přemisťovat libovolně po
domě, aniž byste narušili barevnou kombinaci pokoje.
Plakát Underground Paris |
Prozradíte nám něco o svým uměleckých plánech
do budoucna?
Vytváření
plakátů je zábavné a kreativní, ale samozřejmě máme do budoucnosti plány i s
jiným typem designu. Máme spousty nápadů, ta složitá část je rozhodnout se,
které skutečně zrealizovat! Obě se velmi zajímáme o nábytek, jeho design a
funkci a to by byl opravdu zábavný projekt do budoucna.
A co vy? Dopřejte svému interiéru minimalisticky kreativní a zábavné plakáty značky Kreativitum, které budou slušet každé zdi? Celou kolekci naleznete TADY.
Krásné letní dny přeje Anna & tým Nordic Day
Žádné komentáře:
Okomentovat
Děkujeme za vaši návštěvu a komentáře! :-)